Author
|
Comment
|
jOjO dwarf
2000-04-25 15:00:30
|
Turniejowe FAQ
Kilka uwag, które wymagają częstego powtarzania!
|
Przekaz
2000-04-30 14:28:34
|
Re: Turniejowe FAQ
Uzycie kalkulatora turniejowego, który jest do ściągnięcia z jaskini jest bardzo ważne i przydatne do osiągnięcia dobrych wyników w turnieju - wierzcie mi. NP. Te same strety (czyli załóżmy dokładnie połowa z armii którą masz na początku) da CI dużo więcej procent w mapce przeciw Stronghold niz by CI dała w mapce przeciw Castle lub Rampart ! Pozłuchaj mnie i j0j0'a i sobie ściągnij kalkulator bo naprawdę warto.
100 % = 100 pkt. a że po pokonaniu 4 przeciwników mozna uzyskać 106 % (na przykład) to wtedy ma się 106 pkt.
100 % nie oznacza przejścia misji bez strat! bo bez strat to jest około 125 % jeszcze raz radzę : ŚCIĄGNIJCIE SOBIE KALKULATOR!
|
jacek
2000-12-10 09:11:52
|
Re: Turniejowe FAQ
Takie obliczenie mija się chyba z celem. Ten kalkulator do obliczeń powinien najpierw mieć wszystko dodane a następnie z tego obliczać procent. 100% to wynik maks - dlaczego wyniki są nawet pow. 500% przecież to absurd !
|
jOjO dwarf
2001-03-05 17:25:31
|
Re: Turniejowe FAQ
Dlaczego wynik powyżej 100% uznawać za absurd? Przecież to nie prędkość światła!
Wynik ponad 100% (pktów) oznacza, że jest lepiej niż normalnie, niz było itp.
u nas, w Turnieju, chodzi o to, że współczynniki modyfikujące wynik (inny dla CasFOR, inny dla ForCAS) wymuszają takie efekty!
Ten sam wynik (np 95) pomnożony przez współczynnik, raz da wynik ZWIĘKSZONY, a innym razem (inny współczynnik) ZMNIEJSZONY
i o to chodzi w tym "zakręconym" obliczaniu
howgh
|
Behemoth the Barbarian
2001-03-06 06:25:01
|
I dlatego...
...żeby nikt się nie rzucał, w Jaskini piszę punkty zamiast %. ;)
|
Maxym
2000-04-27 21:12:04
|
Re: Turniejowe FAQ
tylko jedno drobne pytanko... czy 100 punktow uzyskane przez kogos w CasSTR oznacza zero strat przez 4 bitwy? No to moze jeszcze jedno, czy punkty z 4 bitew sa liczone jako srednia % armi pozostalej przy zyciu? Tzn czy 90, 80, 70 60% bedzie sie rownalo 75 punktom? Dzieki z gory z wyjasnienia
|
jOjO dwarf
2000-04-29 15:35:58
|
Re: Turniejowe FAQ
Punktacja powstaje wg wskazań Kalkulatora Turniejowego (do ściągnięcia z Jaskini). Łatwo sprawdzić, że 100 nie oznacza braku strat! Liczy się wynik końcowy PO czterech bitwach danej planszy!
jOjO
|
tazarpl
2000-04-30 08:44:32
|
turniejowe faq
Swego czasu wyslalem do Behemota list z paroma zapytaniami odnosnie turnieju. Chodzilo mi o to, czy aby nie zabronic wybierania herodsom specjalnosci archery i taktyka. Sa to jesyne specjalnosci, ktore moga wplynac i to bardzo na przebieg gry. Druga kwestia, ktora wzbudzila moje zainteresowanie to sprawa ustawienia bonusow startowych. W regulaminie turnieju nie ma o tym wzmianki. Co prawda jezeli ustawi sie jako bonus startowy artefakt, bedzie to artefakt z pozoimu 1, czyli slaby, ale zawsze moze on byc pewnym ulatwieniem. Po trzecie wyjasnij dokladnie Jojo co oznacza 100 pkt uzyskanych przez gracza. Czy rowna sie to 100% po 4 walkach? W kalkulatorze nie dopatrzylem sie zadnych punktow, tylko procentowej oceny gry.
Tazar
|
jOjO dwarf
2000-04-30 14:22:12
|
Re: turniejowe faq
w sprawach poruszonych przez Tazarpl'a Ogólnie zasada jest taka: "to co nie jest zabronione (w Regulaminie), jest dozwolone" Czyli Gracz sam wybiera umiejętności!, bonus startowy (swój i kompa ) itp. W sprawie % i pktów jest maleńkie zamieszanie (ale nie dla tych, którzy przysłali swoje sejwy!): TO JEST TO SAMO (ale Beh nie lubi % ).
W najbliższych dniach (przed 3.V.) pojawi się pełniejsza wersja FAQ (uwzględniająca nowe opinie i uwagi!
jOjO
|
Behemoth the Barbarian Warrior
2000-05-07 14:02:17
|
ahem! ...
w wiadomość jOjA wkradło się małe nieporozumienie. Otóż tak się składa, że ja bardzo lubię procenty *hick*
|
jOjO dwarf
2000-04-25 15:02:20
|
Re: Turniejowe FAQ
Q: Jaka konfiguracja HoMM jest wymagana dla Turnieju? A: Jak na razie spodziewaliśmy tego co jest dostępne w Polsce , czyli HoMM3. Of koz z dostępnymi patchami. Na pewno nie jest wymagany SoD. Wkrótce, po premierze AB PL, pojawią się mapki z Confluxem i wtedy za obowiązującą będzie można uznać HoMM3 + AB PL. Q: Dlaczego przeciwnik może używać czarów? A: W chwili obecnej Turniej to walki might vs might! To oznacza brak magii herosów (za wyjątkiem przyrodzonej magii stworzeń). Wszelkie efekty w postaci rzucania zaklęć przez herosów kompa są niezamierzone i proszę o ich zgłaszanie (o tym z CasNEC, już wiem ) Q: Jak nazywać sejwy? A: Po kilku dyskusjach proponuję zasadę: GraczKOMP Nr Xywa, co oznacza symbol zamku Gracza (Cas), symbol zamku Kompa (STR), numer sejwu, wiadomo . Proszę o zipowanie kompleciku 4 sejwów do jednego pliku (to ułatwia i przyspiesza ocenianie) Q: Jak będzie oceniana pozostała przy życiu ilość jednostek? (Np.: co lepiej jest poświęcić 1 archanioła czy 30 kuszników?) A: Ludziska! Po to właśnie jest Kalkulator Turniejowy, aby każdy, w każdej chwili sam sprawdził co warto poświęcić za co!!! Q: Za co mam upgrade'ować swoje wojsko, skoro dostaje na początek 0 kasy? A: Spoko! Pograjcie chwilę, a problem sam się rozwiąże! Q: Czy artefakty negujące morale i szczęście są obowiązkowe? (czyli czy można je legalnie ściągnąć przed walką?) A: Spoko! Pograjcie chwilę, a problem sam się rozwiąże! Tak naprawdę, to herosi kompa też je mają (i nigdy nie ściągają) więc Gracz ma je po to, żeby się nie dziwił wyzerowaniu morale i szczęścia! Q: Dlaczego moje sejwy są odrzucone (z powołaniem się na pkt. 4. Regulaminu: „Kadet wybiera szkołę walki, którą chce poznać i rozgrywa scenariusze bitewne danej szkoły na poziomie trudności impossible”) A: Ta sprawa pojawiała się w kilku mailach! Otóż w HoMM są dwa znaczenia trudności scenariusza! Pierwszy, określany przez autora mapki, ma zadanie informacyjne! tzn. można ustawić mapkę na SuperTrudną, a i tak będzie to łatwizna! (czyli gracz polega tu na wyczuciu autora). Drugi, określany przez Gracza, decyduje o bonusie startowym (kasa, zasoby) oraz taktyce kompowych herosów! P. 4. Regulaminu mówi o trudności związanej z bonusem, gdyż wiąże się ona z „umiejętnościami” herosów kompa! Pamiętajcie, aby wybrać 200%/SuperTrudny/Impossible Q: Dlaczego dostaję przypadkowe umiejętności drugorzędne? A: Jest to zamierzone! W normalnej walce także najczęściej dostajemy przypadkowe umiejętności! Cóż - a la guerre comme a la guerre!
|