Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Page 1 2
Author
Comment
jOjO dwarf
2001-03-14 15:48:40


Skille raz jeszcze
skille hero będą ŚCIŚLE zdefiniowane!!! na poziomie basic.

NA PEWNO będą 4 szkoły magii + WISDOM, pozostałe trzy są jeszcze dyskutowane, ale NA PEWNO znaczący wpływ na ich wybór będą mieć predyspozycje przypisane do danej rasy.

IDENTYCZNE skille będą mieć kompowi przeciwnicy, ALE kolejni (mając wyższy poziom level) MUSZĄ mieć predefiniowane wyższe poziomy tychże skillów. Efekt ten zamierzam uzyskać korzystając z predyspozycji przypisanych do danej rasy.

UWAGA: proszę czytać moje posty ##126-128 (poniżej), gdyż zawarte są tam daleko idące modyfikacje pierwotnej koncepcji

(efekt dyskusji)
wwalker
2001-03-21 07:46:19


Re: Skille raz jeszcze
trochę nie rozumiem czemu sugestie z New World Computing stanowią aż taką świętość, że rezygnacja z nich tworzy zaraz "zupełnie inną grę".

Takie rezygnacje to zesztą chleb powszedni każdego gracza, bo np. bzdurnego Navigation na mapach bez wody każdy unika tak długo jak może bez względu na jego prawdopodobieństwo u danej rasy.

ale nie będę kruszył o to kopii dopóki nie okaże się czy wpływ tej decyzji nie tworzy nowych impossiblów w stylu TowCAS... mam nadzieję, że aż tak źle jednak nie będzie.
Behemoth the Barbarian
2001-03-21 11:34:50


Re: Skille raz jeszcze
To nie są sugestie NWC, a prawdopodobieństwa nauki poszczególnych zdolności przez herosów - ich predyspozycje. Uważam za dobry pomysł wykorzystanie ich w turnieju, jako że odzwierciedlają charakter poszczególnych herosów.

Co do "niemożliwości" to (jOjO pewnie powiedziałby to samo) dlatego właśnie trwaja betatesty.
lopez
2001-03-20 05:06:52


Re: Skille raz jeszcze
Nie zdawałem sobie dotąd sprawy z tego, że jak pisze wwalker czasem trzeba będzie walczyć bez taktyki przeciwko taktyce. To będzie duże utrudnienie i skrzywdzenie tych ras, które taktyki nie mają. Popieram więc wwalkera aby dać wszystkim albo nikomu!
I nie bójmy się zejść poniżej 3% w tabeli prawdopodobieństw!
Co nie jest nieprawdopodobne jest możliwe!
E1ias
2001-03-20 06:39:58


Re: Skille raz jeszcze
Zwlaszcza, ze podczas gry mamy mozliwosc wyboru, ktore skille rozwijamy i fakt, ze jakis skill ma wyzsze prawdopodobienstwo, wcale nie znaczy, ze czesciej jest wybierany przez graczy dla bohaterow.
jOjO dwarf
2001-03-20 07:43:31


Re: Skille raz jeszcze
Oto cała prawda o Tactics:
NameTactics
Cleric2
Druid1
Wizard1
Heretic4
Necro2
Warlock1
BatMage 5
Witch1
Elemen.1

Tylko Cleric jej nie ma w Nowym Turnieju (poza tymi co ją mają na 10% ;( )

Albo się bawimy w HoMM3, albo robimy z tych figurek zupełnie inną grę

powtórzę jestem przeciw wyrównywaniu ze względu na Tactics

jako rozwiązanie awaryjne proponuję wcześniejsze ustalenie, kiedy kończy się Nowy Turniej!!!
lopez
2001-03-20 00:04:03


Re: Skille raz jeszcze
Ogólnie w porządku.
Szkoda tylko, że tylko Heretic i B. Mag mają tactics. Uważam, że to jedna z najlepszych umiejętności.
Poza tym wszyscy mają sorcery, a to jedna ze słabszych um. (+15% na ekspercie). Może by tak ją usunąć i dodać następną w kolejności wg prawdopodob.:
Cleric - Armorer
Warlock - Luck
Witch - Archery
Heretic - Air Magic
Necro - Tactics
Druid - Leadership
B. Mag - Air Magic
Wizard - Archery
Element. - Luck
I jeszcze u Necro. zamiast Artillery - Armorer lub Archery
jOjO dwarf
2001-03-20 00:14:40


Re: Skille raz jeszcze
dochodzimy w ten sposób do skillów z prawdopodobieństwem 2!!!

a ponadto czy wzmocnienie Necromanty nie uczyni z niego SUPERHero???
wwalker
2001-03-20 04:56:33


tactics vs w/o tactics?
zwracam uwagę, że to co zgłosił Lopez n/t tactics u tylko 2 hero stanowi następujące niebezpieczeństwo:

Wszystkie walki bez tacticsa na bohatera z tacticsem są O WIELE TRUDNIEJSZE niż każda inna kombinacja.
kto grał dużo wie jak wiele zależy od ustawienia wojsk. Pół strategii w tym tkwi! Nie wiem jak inni ale mnie najbardziej szlag trafiał kiedy szedłem bez tacticsa na 4-tą walkę, gdzie przeciwnik jest ekspertem z tej dziedziny.
Czy chcemy w ten sposób utrudniać NIEKTÓRE rozgrywki?

Jestem za daniem tacticsa wszystkim albo nikomu! Wiem, że naturalne predyspozycje wymyślone w New World Computing mogą być wartościowym wzorcem dla turniejowych, bo na pewno są przemyślane. Z drugiej strony odejścia od nich na podstawie przemyśleń doświadczonych graczy może chyba zostać zaakceptowane w szczególnych przypadakch?

lopez
2001-03-19 00:10:38


Ja proponuję
wybrać w kolejności wg prawdopodobieństwa dla poszczególnych herosów z zestawu: archery, armorer, first aid, leadership, luck, necromancy (tylko dla Necrom.), offense, tactics i może resistance.
E1ias
2001-03-19 01:26:31


Re: Ja proponuję
First aid podobnie jak artillery ma male znaczenie przy tak duzych armiach, jakie sa w turnieju, wiec tego bym nie dokladal. Resistance odnosi sie do magii, wiec albo nie uwzgledniamy tego albo jeszcze do listy trzeba dolozyc intelligence i sorcery. Jeszcze zostaje tylko learning. A pozostale skille nie beda potrzebne. Oczywiscie do tego szkoly magii - ale czy musza byc wszystkie szkoly? Moze dac tylko dwie najbardziej prawdopodobne szkoly magii dla danej rasy i uzupelnic skillami bojowymi: archery, armorer, leadership/necromancy, luck, offence, taktics. W sumie osiem.
jOjO dwarf
2001-03-19 03:53:48


Re: Ja proponuję
Poniżej moja klasyfikacja przydatności skillów
1. AirMagic EarthMagic FireMagic WaterMagic
2. Necromancy Resistance Sorcery
3. Armorer Offense Archery
4. Leadership Luck
*. Tactics

5. Artillery FirstAid

6. Learning Intelligence

spośród nich chciałbym wybierać ;)
jOjO dwarf
2001-03-19 04:50:24


A ja proponuję:
Skile
w kolejności prawdopodobieństw, powyżej 2,
z wyrzuceniem oczywiście nieprzydatnych, jak:
Ballistics, Diplomacy, EagleEye, Estates, Logistics, Mysticism, Navigation, Pathfinding, Scholar, Scouting, Wisdom
niżej w [] ujęte te, co raczej odpadną

Cleric
FirstAid [Intelligence] Sorcery Luck AirMagic [Learning] WaterMagic Offense EarthMagic Archery Armorer

Druid
Luck FirstAid [Intelligence] Sorcery Archery [Learning] WaterMagic EarthMagic Armorer

Wizard
[Intelligence] Sorcery FirstAid AirMagic Luck [Learning] Leadership WaterMagic EarthMagic

Heretic
[Intelligence] Sorcery FirstAid FireMagic [Learning] EarthMagic Archery Armorer Offense Tactics Artillery AirMagic Resistance

Necromancer
Necromancy EarthMagic [Intelligence] Sorcery [Learning] Offense Artillery AirMagic WaterMagic

Warlock
Sorcery [Intelligence] FirstAid EarthMagic FireMagic [Learning] Leadership

Battle Mage
Offense Sorcery [Intelligence] Tactics FirstAid [Learning] Leadership Archery Artillery Armorer Resistance EarthMagic FireMagic AirMagic WaterMagic

Witch
Sorcery FirstAid [Intelligence] [Learning] Armorer Luck Archery EarthMagic FireMagic AirMagic WaterMagic

Elementalist
Sorcery [Intelligence] EarthMagic FireMagic AirMagic WaterMagic FirstAid [Learning] Leadership

niestety, niektórym zostaje mniej niż 8, stąd potrzeba "pożyczki" z tych niższych
jOjO dwarf
2001-03-19 05:04:27


A po głębszym ;) zastanowieniu , ja proponuję:

SKILLe


końcowa propozycja!

Cleric:
FirstAid, Sorcery, Luck, AirMagic, WaterMagic, Offense, EarthMagic, Archery

Druid:
Luck, FirstAid, Sorcery, Archery, WaterMagic, EarthMagic, Armorer, AirMagic

Wizard:
Sorcery, FirstAid, AirMagic, Luck, Leadership, WaterMagic, EarthMagic, FireMagic

Heretic:
Sorcery, FirstAid, FireMagic, EarthMagic, Archery, Armorer, Offense, Tactics

Necromancer:
Necromancy, EarthMagic, Sorcery, Offense, Artillery, AirMagic, WaterMagic, FireMagic

Warlock:
Sorcery, FirstAid, EarthMagic, FireMagic, Leadership, AirMagic, WaterMagic, Archery

Battle Mage:
Offense, Sorcery, Tactics, FirstAid, Leadership, Archery, Resistance, Armorer

Witch:
Sorcery, FirstAid, Armorer, Luck, EarthMagic, FireMagic, AirMagic, WaterMagic

Elementalist:
Sorcery, EarthMagic, FireMagic, AirMagic, WaterMagic, FirstAid, Leadership, Archery

Wykorzystałem praktycznie wszystko to co miało jakiekolwiek prawdopodobieństwo i "zastosowanie"

Prosze o komentarze,
bo chcę już słać ßmapkę do wstępnej oceny!!!
E1ias
2001-03-19 23:45:24


Re: A po głębszym ;) zastanowieniu , ja proponuję:
Na tej liscie dalbym jeszcze pierwszy ze skilli na poziomie expert, drugi na advanced, a reszte na basic.
Poza tym .. moze byc ciekawie, przynajmniej beda roznice miedzy bohaterami.
jOjO dwarf
2001-03-20 00:01:10


Re: A po głębszym ;) zastanowieniu , ja proponuję:
Well, już po pierwszej walce, ze względu na exp, zaczną rosnąć skille!

Nie jestem przekonany, (na razie ;)), do tej koncepcji!
E1ias
2001-03-15 03:17:25


Re: Skille raz jeszcze
Poniewaz rozwijanie czarow nie bedzie tak jak w grze, ale tylko z wykorzystaniem wszystkich tomow magii, wiec dodanie wszystkich szkol magii jest uzasadnione, poza tym moze jeszcze intelligence bedzie mialo znaczenie (chyba, ze mana bedzie zdobywana inaczej, chocby po przekroczeniu bram do przeciwnikow). A co do reszty, to wcale nie jest takie oczywiste, z uwagi na duze armie magia nie bedzie miala decydujacego znaczenia, moze sie okazac ze skille ulatwiajace walke sa bardziej istotne. Ale to juz kwestia wyboru gracza jakie skille bedzie chcial rozwijac.
jOjO dwarf
2001-03-15 03:27:29


Re: Skille raz jeszcze
właśnie o to chodzi, że skłaniam się (nie tylko ja) ku rozwiązaniu z predefiniowanymi skillami!!!

a to oznacza, że gracz decyduje, KTÓRY skill ma awansować, a nie JAKI!

howgh
jOjO dwarf
2001-03-15 09:25:16


Re: Skille raz jeszcze - nie będzie WISDOM
po Waszej uwadze (chyba E1iasa?) sprawdziłem...
i wyszło na to, że mając Tome of ... NIE trzeba mieć WISDOM, aby rzucać dowolne czary z tego Tome of ...

Well, a ja sądziłem, że WISDOM pozwala na rzucanie wyższych czarów...

oznacza to, większą możliwość manewru z pozostałymi slotami

na usprawiedliwienie ;), zacytuję Jaskinię

WISDOM - MĄDROŚĆ
PODSTAWOWY - Pozwala na rzucanie czarów poziomu 3.
ZAAWANSOWANY - Pozwala na rzucanie czarów poziomu 4.
EXPERT - Pozwala na rzucanie wszystkich czarów.



howgh

E1ias
2001-03-15 23:57:02


Re: Skille raz jeszcze - nie będzie WISDOM
Czyli opis jest bledny. Wisdom pozwala na nauczenie sie (wpisanie na stale do ksiegi czarow) czarow poziomu 3,4,5. Do uzywania czarow posiadanych tymczasowo poprzez artefakty ( oprocz tomow magii sa jeszcze pergaminy z pojedynczymi czarami i stylowa spiczasta czapeczka z wszystkimi czarami 5-go poziomu) wisdom nie jest potrzebne.

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous