Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Author
Comment
jOjO dwarf
2001-03-23 15:49:09


NT- Mapa czy sejw?
jest koncepcja (Beha!), aby zamiast dystrybucji map do nowego Turnieju rozsyłać SEJW z początkowym stanem gry!
Ma to, imho, sporo zalet:
* nikt nie grzebie w mapie
* wszyscy mają identyczny start
* zachowana wyłączność ;) Jaskini

Oczywiście, przeszło by to odpowiednią fazę ß!

Co Wy na to?
lopez
2001-03-26 03:08:49


Re: NT- Mapa czy sejw?
Właśnie ze względu na losowe ścieżki rozwoju jestem za sejwem. Uważam, że wszyscy powinni mieć jednakowe szanse, a nie powinny one zależeć od szczęścia w losowaniu ścieżki rozwoju i promować tych bardziej wytrwałych w losowaniu lepszych ścieżek.
Przyznaję jednak, że jest problem z wersjami gry i ew. bugami. Bo tworzenie sejwu do każdej wersji jest z w/w powodów niedopuszczalne (inne ścieżki rozwoju).
gutek9
2001-03-26 03:21:36


Re: NT- Mapa czy sejw?
Zgadzam się calkowicie z Lopezem. Weszlem na forum z mysla zeby podjac ten temat. Teraz widze ze pozostaje mi oddac glos za save. Podstawa to rowne szanse na poczatku, a to jak JoJo [jOjO] zrobi tego save to mysle ze jest to inny temat.
Np. Jakie szanse ma bohater na dobry wynik który nie ma magii ziemi oczywi¶cie w porównaniu z tym który ma (mam na my¶li np. mass slow). A sprawa z restartami też jest istotna. Nie ukrywam, że restartuje aby mieć taktykę i jak się uda to naszyjnik przy¶pieszenia, a to jest strata czasu.
W save nie będzie tego problemu.
Gutek
P.S. Jeszcze raz pozdrowienia dla Lopeza.
E1ias
2001-03-26 03:36:43


Re: NT- Mapa czy sejw?
Przeciez szanse na poczatku beda wlasnie rowne! Skille sa ustalone na sztywno i w tej kwestii nic sie nie zmieni. Zmienic sie moze co najwyzej kolejnosc upgradowania skilli, a tu juz ustalenie tego do jednej wylosowanej kiedys sciezki wlasnie nie bedzie dawalo rownych szans. Bo to zalezy od tego jaka kto woli kolejnosc walk (szkol magii), co jest istotna kwestia taktyki.
Bo co z tego, ze bedziemy mieli rozwinieta jakas magie na poziomie eksperta juz po pierwszej walce, jesli akurat ta szkole magii zostawilismy sobie na ostatnia walke i nie mamy ksiegi czarow tej szkoly.
lopez
2001-03-26 03:54:16


Re: NT- Mapa czy sejw?
Nie jestem całkowicie pewien, ale w ścieżce rozwoju oprócz skilli jest ustalona też kolejność zdobywania umiejętności podstawowych, a to też ma wpływ na walkę.
Jeśli chodzi o awansowanie skilli to zawsze mamy do wyboru dwa. Nie pasuje mi ten biorę tamten. Oczywiście może mi nie pasować żaden z danej pary. Ale nie przesadzajmy - żeby mieć wymarzoną ścieżkę rozwoju skilli musiałby być wybór nie z dwóch ale z ośmiu możliwości, a to by była gruba przesada.
E1ias
2001-03-26 05:51:36


Re: NT- Mapa czy sejw?
Problem polega na tym, ze nawet jesli mamy herosow z klasy magow, to szkoly magii wcale niekoniecznie sa najszybciej rozwijanymi skillami. I tu moze byc roznica miedzy np: earth magic lub armory albo tez air magic lub archery. I zaleznie od tego czy chce sie szybko rozwinac szkole earth czy air lepsza jest jedna lub druga sceizka rozwoju. Oczywiscie w wiekszosci wypadkow i tak nie bedzie to mialo duzego znaczenia, ale dla mistrzow i owszem.
jOjO dwarf
2001-03-26 17:38:23


Re: NT- Mapa czy sejw?
Koniec dyskusji!

zrobię tak:
będzie SEJW
ale, jeśli będą problemy, kłopoty, bugi etc - wrzucę mapę

dzięki za wszystkie głosy!

btw możecie w komentarzach do emilków napisać w jakiej wersji testowaliście? (pl, us 3.0, us 3.1, us 3.2 inne?)
wwalker
2001-03-26 01:19:53


Re: NT- Mapa czy sejw?
o, to są rzeczowe argumenty i przekonują mnie - zwłaszcza bugi ;)

oprócz nazwy gracza - mam ją głęboko - do czego ona? nawet w lokalnym rankingu na swoim kompie można ją zmienić po zakończeniu gry o ile pamiętam, a poza tym jakie on ma znaczenie ;)
E1ias
2001-03-26 02:21:06


Re: NT- Mapa czy sejw?
Dla mnie ma znaczenie, nie bede walczyl jako jakis JoJo [jOjO] (szacuneczek dla arbitra, ale niech sam za siebie walczy ;)
Jesli mapa zostanie tak jak jest teraz to faktycznie zwlaszcza dla nowych kadetow moze byc skomplikowana, a restartowanie dla najlepszej sciezki rozwoju bedzie pewnie jedna z zaawansowanych taktyk stosowanych tylko przez niektorych. Czyli najlepiej chyba dac 9 map (moze byc w jednej paczce) i 81 sejwow (juz po wybraniu przez klucznika odpowiedniego bohatera).
wwalker
2001-03-24 12:08:15


Re: NT- Mapa czy sejw?
:)

proponuję nazwę dla giermka: Sancho Pansa

już ja dam w kość temu darmozjadowi ;)
E1ias
2001-03-24 14:53:28


Re: NT- Mapa czy sejw?
Ja jestem za pozostawieniem jednak map. Czy sejwy z roznych wersji sa ze soba kompatybilne (w wersji angielskiej jest juz patch 3.2 do polskiej takiego pewnie nie bedzie nigdy)? Poza tym fakt, ze nie bedzie zadnych dodatkowych artefaktow nie swiadczy, ze nie ma sensu robic restartu - przeciez mozna wylosowac sobie rozna sciezke rozwoju bohatera, a moze byc bardzo istotne czy i jakie szkoly magii uda mu sie rozwinac po pierwszych walkach. No i kiedy ja zaczynam gre, to wypelnia mi sie od razu prawidlowo (na moja) nazwa gracza, a nie jakas tam nie wiadomo jaka z sejwu. A biorac pod uwage problemy z restartami (znikajacy bohaterowie, lepsza bylaby mapa, wtedy zawsze mozna wybrac new game). Zreszta mozna zastosowac obie kombinacje, dac sejw i mapke do wyboru.
wwalker
2001-03-23 16:34:11


Re: NT- Mapa czy sejw?
zgadzam się z oboma przedmówcami
po co komu mapa, zwłaszcza, że artefaktów teraz jest tyle, że losowy startowy można sobie darować - i tak jest burdel w backpacku ;-)

a restarty to jest strata czasu na czynności pozamerytoryczne ;-)

save startowy jest OK
jOjO dwarf
2001-03-24 11:46:45


Re: NT- Mapa czy sejw?
co to znaczy burdel???
jest to co potrzebne!
jak nie pasi to niech Giermek lata i otwiera dźwi!

;)))
Behemoth the Barbarian
2001-03-23 16:07:18


No dobra...
Skoro już bezczelnie poparłem swoją koncepcję to może dam jakieś uzasadnienie (mimo iż jOjO już właściwie wszystko powiedział). Dodać mogę tylko to, że skończy się taktyka restartu by zdobyć konkretny artefakt, a to zaoszczędzi graczom sporo czasu ;)

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous