Behemoth's Lair

502 registered members
Login | Register Your Free Account (Required) | Search | Help | Find Communities!

Author
Comment
jOjO dwarf
2001-03-27 08:05:17


NT ß1.1 aka Nowy Turniej - PRZED ;) pierwsze ...
Przenosimy się ;)

w poprzednim wątku już chyba wszystko zostało napisane!

gdy tamten zamknę, jeszcze raz podsumuję zmiany jakich możecie się spodziewać II fazie testów

wtedy ew. jakieś ostatnie uwagi
a po niedzieli nowe wrażenia
wwalker
2001-03-30 04:08:59


Re: Nowy Turniej - pierwsze wrażenia
Ludzie!

Zawiążmy już swoje niewyczerpane worki z pomysłami, bo drugi turniej i za rok nie powstanie.

Długo dyskutowalismy nad jego założeniami i ta sprawa jest już przecież domknięta.

ßmapka miała tylko dopomóc dobrać proporcje i parę detali - nie róbmy teraz:
a) turnieju magic bez might - zwiększając bez końca siłę magicznych skilli
b) drugiego turnieju might - przez wzmacnianie słabych armii
c) rozmachu XXL ze zdobywaniem zamków - jeden już jest (dla chętnych) i starczy.

Widzę, że każdy chce czegoś innego a im dłużej czekamy na II wersję ßmapek tym nasze niezadowolenie bardziej sie kumuluje. Zamiast ustalania detali co rusz ktoś nadsyła propozycje wywracające wszystko co ustalone zostałe przez kilkadzisiąt ß-towych postów i głosowań.

Wiadomo, że bugi takie jak brak właściwej książki czarów u danego kompherosa BĘDĄ USUNIĘTE.

Co do doboru armii: w agresywnej grze na niedużej mapce, gdy czas nie pozwala na stawianie capitoli i wszystkie fundusze idą w jak najszybsze uzyskanie armii jednostki 7 poziomu PRAWIE WSZĘDZIE daje się osiągnąć w drugim tygodniu - nie ma więc dużych rozbieżności w przyjętej przez nas wszystkich (co zaznaczam) zasadzie początkowej - jednakowa ilość tygodni jest wyznacznikiem ilości armii.

Apeluję: Przestańmy się już spierać i poczekajmy na następną wersję mapek - do nich miał być ten wątek a nie do podkopywania tego co już było szlifowane.

Rzekłem!
(nie jestem indianinem)




jOjO dwarf
2001-04-02 01:26:05


Re: Nowy Turniej - pierwsze wrażenia
SORKI!

z przyczyn technicznych opóźnia się (mam nadzieję, że tylko o jeden dzień!) rozesłanie drugiej wersji ßmap Turnieju Magic&Might;
jOjO dwarf
2001-04-02 19:09:20


Re: Nowy Turniej - pierwsze wrażenia
zmieniam temat, zamykam wątek, zapraszam do nowego
lopez
2001-03-30 03:04:27


Re: Nowy Turniej - pierwsze wrażenia
Chyba trochę przesadzasz.
Wcale nie proponuję żeby było 640 centaurów, czy pikinierów, tylko ok. 260. To nie jest nawet połowa dawnej wielkości. Chodzi o to, że w ilościach 4,5 tyg. przyrostu jedn. te giną w całości po jednym tylko ataku jednostek 7 i 6 poziomu.
Zauważ też, że w prawdziwej grze zanim dorobimy się 9 jedn. 7 poziomu to jednostek 1 poziomu jest już dużo więcej niż 4,5 tyg. przyrost. A jeśli weźmiemy pod uwagę upgradowane jedn. 7 poziomu to - jeszcze więcej. Więc argument, że liczebność wszystkich jedn. ma być równa 4,5 tyg. przyrostowi jest trochę nieadekwatny do rzeczywistości.

I jeszcze sprawa druga.
Dlaczego nikt wcześniej nie zwrócił uwagi na to, że w turnieju nie ma zdobywania zamków. Przecież w normalnej rozgrywce jest to nieodłączny element. Myślę, że bardziej realne by było, gdyby jedna walka (np. 3 lub 4) polegała na pokonaniu wroga w zamku. Tylko wtedy potrzebna by nam była balistyka. Gracz sam by decydował czy opłaca się mu ją rozwijać czy też nie (bo ma np. silne jednostki strzelające, latające i silne czary ofensywne)
lopez
2001-03-28 23:52:37


Re: Nowy Turniej - pierwsze wrażenia
W tej chwili nie wiem czy armie będą 4 czy 8 tygodniowe. Ale to nie ma znaczenia, bo i tak jedn. niższego rzędu będą nieproporcjonalnie słabe.
Przeciwny jestem zwiększaniu wszystkich armii do 8 tyg. bo wtedy wzrosną też armie przeciwników i już po 1 walce nasz hero będzie osiągał poziom 8-9 i tym samym połowa umiejętn. drugorz. będzie mogła być już rozwinięta do experta.
Obstaję przy swojej w/w propozycji (post 145), do której składam autopoprawkę tzn. jednostki 7 poz. powinny być w ilości 3,5 tyg, ponieważ:
- są nadmiernie silne w rozgrywce
- żeby zwolnić trochę kolejne awanse naszego herosa
- żeby zachować ład w formule
W takiej sytuacji po 1 walce nasz boh. miałby poziom 6-7 (obecnie 5-6).
I jeszcze jedno:
Proponuję dać boh. buty i rękawice szybkości. Niczego w walce to nie zmieni, a zwiększy zasięg boh. i zmniejszy ilość tur.
jOjO dwarf
2001-03-29 13:08:52


Re: Nowy Turniej - pierwsze wrażenia
przemyśliwuję nad tym wszystkim!

w sumie wychodzi na to, że moja;) propozycja z Turnieju Might (10/20/40/...) nie była taka całkiem zła ;)))
E1ias
2001-03-29 23:52:46


Re: Nowy Turniej - pierwsze wrażenia
Nieeee... Rozumiem, ze jak ktos lubi grac centaurami, to mu teraz szkoda. Ale w grze tak naprawde to centaury i dwarfy uzywane sa tylko na poczatku. A ze powniej sluza glownie jako mieso armatnie (jesli sie ma zloto i ochote/mus na wykupywanie wszystkich jednostek z miast), no coz taki juz ich los. Musza ustapic pola silniejszym jednostkom.
Chcialbym jednak dla odmiany miec mozliwosc uzycia jednostek wyzszego poziomu, a nie znow sie bawic tylko hordami pikinierow czy gremlinow, ktorych nie mozna ruszyc jednostka wyzszego poziomu bo za duzo ich. W pojedynkach magicznych wlasnie silne jednostki maja znaczenie, te slabsze chocby ich wiecej i tak beda zniszczone jako pierwsze, wiec naprawde nie ma czego zalowac.
wwalker
2001-03-28 05:40:39


Re: Nowy Turniej - pierwsze wrażenia
fakt że poziomem 1 i 2 nie da się prawie wogóle pograć :(

jak wspomnę czego dokonywałem centaurami i dwarfami w might - to były czasy.
Wspaniałe karły, z których najwięcej punktów zostawało na końcu - teraz (czyli na ß-mapie) giną zaskakująco szybko, nie mówiąc o centaurach. Właściwie prawie nie ma po co ich brać do walki - chyba, że na mięcho armatnie, zwane przez niektórych kamikaze.

ale chcieliśmy bardziej rzeczywiste odwzorowanie gry rzeczywistej - skille wg prawdopodobieństw a armie wg przyrostu naturalnego

pozostaje mieć nadzieję, że po zwiększeniu armii do 8-tygodniowych wróg nie będzie się tak samo na biednych malców rzucał ;) - będą one wtedy w stanie mocniej oddać i AI może z tego zrezygnować.
jOjO dwarf
2001-03-28 07:03:06


Re: Nowy Turniej - pierwsze wrażenia
Panowie!!! proszę o odrobinę cierpliwości!
ßmapa miała sporo niedoróbek (moja kulpa),
Waszych głosów wysłuchałem i proponuję (już za parę dni, za dni parę...) NOWĄ mapę (a raczej komplet!)

wtedy głosy będą bardziej z rzeczywistości (wirtualnej) niż z wyczucia i domysłów!

dopiero III wersja ma być ostateczną!!!

mam nadzieję, że zdążymy z premierą na LANY, Wielkanocny Poniedziałek!!!
lopez
2001-03-28 05:10:10


Re: Nowy Turniej - pierwsze wrażenia
Mam kilka propozycji.
1. O ile po usunięciu artefaktów +1,2,3,4 to All u przeciwników było słuszne, to usunięcie Orbów nie było już takie jednoznaczne (3 głosy do 2). Może dobrze by było, żeby zamiast Orbów po prostu podnieść Spell Power u przec. o 50%. Wtedy będą oni mieli taki sam power, a my na tym nie skorzystamy.
2. Uważam, że w turnieju might było za dużo jednostek niskiego szczebla w porównaniu do 7. Natomiast w nowym t. jest ich zdecydowanie za mało. Wiem, że wzorowano się na 4,5 tyg. przyroście, ale to nie musi być podstawą, bo w prawdziwej grze w dalszej fazie nawet nie rekrutuje się tych słabych jedn. Teraz jest tak, że gremliny w Tower (126 szt.) są niszczone jednym uderzeniem nie tylko przez np. Archaniołów i Kawalerię ale i Zealtów (ok. 100 szt. ginie po jednym ataku w obszarze zasięgu).
Proponowałbym aby zróżnicować ilość jednostek w nastepujący sposób:
7 i 6 poziom - 4,5 tyg
5 poz. - 5,5 tyg
4 poz. - 6,5 tyg
3 poz. - 7,5 tyg
2 poz. - 8,5 tyg
1 poz. - 9,5 tyg
gdzie 0,5 tyg = ilość z pierwszego tyg.
To by dawało np. dla Castle kolejno: 9, 18, 33, 52, 105, 153 i 266 szt, czyli i tak o wiele mniej niż w turnieju might.

1 visitor in the last 15 minutes: 0 Members - 1 Guest - 0 Anonymous