Author
|
Comment
|
jOjO dwarf
2001-03-27 08:05:17
|
NT ß1.1 aka Nowy Turniej - PRZED ;) pierwsze ...
Przenosimy się ;)
w poprzednim wątku już chyba wszystko zostało napisane!
gdy tamten zamknę, jeszcze raz podsumuję zmiany jakich możecie się spodziewać II fazie testów
wtedy ew. jakieś ostatnie uwagi a po niedzieli nowe wrażenia
|
wwalker
2001-03-30 04:08:59
|
Re: Nowy Turniej - pierwsze wrażenia
Ludzie!
Zawiążmy już swoje niewyczerpane worki z pomysłami, bo drugi turniej i za rok nie powstanie.
Długo dyskutowalismy nad jego założeniami i ta sprawa jest już przecież domknięta.
ßmapka miała tylko dopomóc dobrać proporcje i parę detali - nie róbmy teraz: a) turnieju magic bez might - zwiększając bez końca siłę magicznych skilli b) drugiego turnieju might - przez wzmacnianie słabych armii c) rozmachu XXL ze zdobywaniem zamków - jeden już jest (dla chętnych) i starczy.
Widzę, że każdy chce czegoś innego a im dłużej czekamy na II wersję ßmapek tym nasze niezadowolenie bardziej sie kumuluje. Zamiast ustalania detali co rusz ktoś nadsyła propozycje wywracające wszystko co ustalone zostałe przez kilkadzisiąt ß-towych postów i głosowań.
Wiadomo, że bugi takie jak brak właściwej książki czarów u danego kompherosa BĘDĄ USUNIĘTE.
Co do doboru armii: w agresywnej grze na niedużej mapce, gdy czas nie pozwala na stawianie capitoli i wszystkie fundusze idą w jak najszybsze uzyskanie armii jednostki 7 poziomu PRAWIE WSZĘDZIE daje się osiągnąć w drugim tygodniu - nie ma więc dużych rozbieżności w przyjętej przez nas wszystkich (co zaznaczam) zasadzie początkowej - jednakowa ilość tygodni jest wyznacznikiem ilości armii.
Apeluję: Przestańmy się już spierać i poczekajmy na następną wersję mapek - do nich miał być ten wątek a nie do podkopywania tego co już było szlifowane.
Rzekłem! (nie jestem indianinem)
|
jOjO dwarf
2001-04-02 01:26:05
|
Re: Nowy Turniej - pierwsze wrażenia
SORKI!
z przyczyn technicznych opóźnia się (mam nadzieję, że tylko o jeden dzień!) rozesłanie drugiej wersji ßmap Turnieju Magic&Might;
|
jOjO dwarf
2001-04-02 19:09:20
|
Re: Nowy Turniej - pierwsze wrażenia
zmieniam temat, zamykam wątek, zapraszam do nowego
|
lopez
2001-03-30 03:04:27
|
Re: Nowy Turniej - pierwsze wrażenia
Chyba trochę przesadzasz. Wcale nie proponuję żeby było 640 centaurów, czy pikinierów, tylko ok. 260. To nie jest nawet połowa dawnej wielkości. Chodzi o to, że w ilościach 4,5 tyg. przyrostu jedn. te giną w całości po jednym tylko ataku jednostek 7 i 6 poziomu. Zauważ też, że w prawdziwej grze zanim dorobimy się 9 jedn. 7 poziomu to jednostek 1 poziomu jest już dużo więcej niż 4,5 tyg. przyrost. A jeśli weźmiemy pod uwagę upgradowane jedn. 7 poziomu to - jeszcze więcej. Więc argument, że liczebność wszystkich jedn. ma być równa 4,5 tyg. przyrostowi jest trochę nieadekwatny do rzeczywistości.
I jeszcze sprawa druga. Dlaczego nikt wcześniej nie zwrócił uwagi na to, że w turnieju nie ma zdobywania zamków. Przecież w normalnej rozgrywce jest to nieodłączny element. Myślę, że bardziej realne by było, gdyby jedna walka (np. 3 lub 4) polegała na pokonaniu wroga w zamku. Tylko wtedy potrzebna by nam była balistyka. Gracz sam by decydował czy opłaca się mu ją rozwijać czy też nie (bo ma np. silne jednostki strzelające, latające i silne czary ofensywne)
|
lopez
2001-03-28 23:52:37
|
Re: Nowy Turniej - pierwsze wrażenia
W tej chwili nie wiem czy armie będą 4 czy 8 tygodniowe. Ale to nie ma znaczenia, bo i tak jedn. niższego rzędu będą nieproporcjonalnie słabe. Przeciwny jestem zwiększaniu wszystkich armii do 8 tyg. bo wtedy wzrosną też armie przeciwników i już po 1 walce nasz hero będzie osiągał poziom 8-9 i tym samym połowa umiejętn. drugorz. będzie mogła być już rozwinięta do experta. Obstaję przy swojej w/w propozycji (post 145), do której składam autopoprawkę tzn. jednostki 7 poz. powinny być w ilości 3,5 tyg, ponieważ: - są nadmiernie silne w rozgrywce - żeby zwolnić trochę kolejne awanse naszego herosa - żeby zachować ład w formule W takiej sytuacji po 1 walce nasz boh. miałby poziom 6-7 (obecnie 5-6). I jeszcze jedno: Proponuję dać boh. buty i rękawice szybkości. Niczego w walce to nie zmieni, a zwiększy zasięg boh. i zmniejszy ilość tur.
|
jOjO dwarf
2001-03-29 13:08:52
|
Re: Nowy Turniej - pierwsze wrażenia
przemyśliwuję nad tym wszystkim!
w sumie wychodzi na to, że moja;) propozycja z Turnieju Might (10/20/40/...) nie była taka całkiem zła ;)))
|
E1ias
2001-03-29 23:52:46
|
Re: Nowy Turniej - pierwsze wrażenia
Nieeee... Rozumiem, ze jak ktos lubi grac centaurami, to mu teraz szkoda. Ale w grze tak naprawde to centaury i dwarfy uzywane sa tylko na poczatku. A ze powniej sluza glownie jako mieso armatnie (jesli sie ma zloto i ochote/mus na wykupywanie wszystkich jednostek z miast), no coz taki juz ich los. Musza ustapic pola silniejszym jednostkom. Chcialbym jednak dla odmiany miec mozliwosc uzycia jednostek wyzszego poziomu, a nie znow sie bawic tylko hordami pikinierow czy gremlinow, ktorych nie mozna ruszyc jednostka wyzszego poziomu bo za duzo ich. W pojedynkach magicznych wlasnie silne jednostki maja znaczenie, te slabsze chocby ich wiecej i tak beda zniszczone jako pierwsze, wiec naprawde nie ma czego zalowac.
|
wwalker
2001-03-28 05:40:39
|
Re: Nowy Turniej - pierwsze wrażenia
fakt że poziomem 1 i 2 nie da się prawie wogóle pograć :(
jak wspomnę czego dokonywałem centaurami i dwarfami w might - to były czasy. Wspaniałe karły, z których najwięcej punktów zostawało na końcu - teraz (czyli na ß-mapie) giną zaskakująco szybko, nie mówiąc o centaurach. Właściwie prawie nie ma po co ich brać do walki - chyba, że na mięcho armatnie, zwane przez niektórych kamikaze.
ale chcieliśmy bardziej rzeczywiste odwzorowanie gry rzeczywistej - skille wg prawdopodobieństw a armie wg przyrostu naturalnego
pozostaje mieć nadzieję, że po zwiększeniu armii do 8-tygodniowych wróg nie będzie się tak samo na biednych malców rzucał ;) - będą one wtedy w stanie mocniej oddać i AI może z tego zrezygnować.
|
jOjO dwarf
2001-03-28 07:03:06
|
Re: Nowy Turniej - pierwsze wrażenia
Panowie!!! proszę o odrobinę cierpliwości! ßmapa miała sporo niedoróbek (moja kulpa), Waszych głosów wysłuchałem i proponuję (już za parę dni, za dni parę...) NOWĄ mapę (a raczej komplet!)
wtedy głosy będą bardziej z rzeczywistości (wirtualnej) niż z wyczucia i domysłów!
dopiero III wersja ma być ostateczną!!!
mam nadzieję, że zdążymy z premierą na LANY, Wielkanocny Poniedziałek!!!
|
lopez
2001-03-28 05:10:10
|
Re: Nowy Turniej - pierwsze wrażenia
Mam kilka propozycji. 1. O ile po usunięciu artefaktów +1,2,3,4 to All u przeciwników było słuszne, to usunięcie Orbów nie było już takie jednoznaczne (3 głosy do 2). Może dobrze by było, żeby zamiast Orbów po prostu podnieść Spell Power u przec. o 50%. Wtedy będą oni mieli taki sam power, a my na tym nie skorzystamy. 2. Uważam, że w turnieju might było za dużo jednostek niskiego szczebla w porównaniu do 7. Natomiast w nowym t. jest ich zdecydowanie za mało. Wiem, że wzorowano się na 4,5 tyg. przyroście, ale to nie musi być podstawą, bo w prawdziwej grze w dalszej fazie nawet nie rekrutuje się tych słabych jedn. Teraz jest tak, że gremliny w Tower (126 szt.) są niszczone jednym uderzeniem nie tylko przez np. Archaniołów i Kawalerię ale i Zealtów (ok. 100 szt. ginie po jednym ataku w obszarze zasięgu). Proponowałbym aby zróżnicować ilość jednostek w nastepujący sposób: 7 i 6 poziom - 4,5 tyg 5 poz. - 5,5 tyg 4 poz. - 6,5 tyg 3 poz. - 7,5 tyg 2 poz. - 8,5 tyg 1 poz. - 9,5 tyg gdzie 0,5 tyg = ilość z pierwszego tyg. To by dawało np. dla Castle kolejno: 9, 18, 33, 52, 105, 153 i 266 szt, czyli i tak o wiele mniej niż w turnieju might.
|
1
visitor
in the last 15 minutes:
0
Members
-
1
Guest - 0 Anonymous
|
|
|
|